Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Glam! en een cliënt waarop Glam! deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen Glam!
Glam! zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Glam! zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Glam! melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Glam! 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien de cliënt meer dan tien (10) minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag Glam! de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij meer dan vijftien (15) minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aan komen kan Glam! de afspraak annuleren. Glam! moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 1 werkdag voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt inbegrepen werkstakingen bij Glam!
4. Betalingen
Glam! vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de salon. De gemelde prijzen zijn inclusief btw. Glam! vermeldt prijswijzigingen 30 dagen voor de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de studio. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of via betaalverzoek te voldoen.
5. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet Glam! voor de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Glam! aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
6. Geheimhouding
Glam! is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Glam! verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
Glam! is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat Glam! is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Glam! is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de studio.
8. Garantie
Glam! geeft de cliënt een week ( 7 dagen ) garantie op de behandeling en de producten. In deze garantieweek worden de kunstnagels kosteloos gerepareerd. Deze garantie vervalt indien:
* De cliënt de kunstnagels heeft laten onderhouden door een andere nagelstudio.
* De cliënt zonder handschoenen met agressieve chemicaliën heeft gewerkt.
* De cliënt de kunstnagels heeft afgebeten of opzettelijk afgebroken.
* De cliënt andere producten dan de door Glam! geadviseerde heeft gebruikt voor het onderhoud van de kunstnagels of wimperextensions.
* De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
* De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
* Verkeerd gebruik, zwangerschap, medicijngebruik, ziekte, slechte thuisverzorging en plaatsing bij leeftijd van onder de 15 jaar.
Er kan geen garantie worden gegeven bij nagelbijters. Er kan alleen aanspraak gemaakt worden op de garantie na beoordeling van de nagels door de nagelstyliste in de salon.
9. Beschadiging & diefstal
Glam! heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Glam! meldt diefstal altijd bij de politie.
10. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen 3 werkdagen na ontdekking gemeld worden aan Glam!. Glam! moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Glam! de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Glam! en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
11. Nail art
Indien Glam! een voorbeeld toont van een aan te brengen nail art ontwerpt, dan geldt dit slechts als aanduiding. Het resultaat op de nagels van de cliënt hoeft niet identiek te zijn aan het getoonde voorbeeld. Het copyright op de aangebrachte nail art motieven berust bij Glam!. Indien de cliënt de aangebrachte nail art laat fotograferen voor commercieel gebruik, moet vooraf toestemming gevraagd worden aan Glam!. Glam! mag hiervoor een redelijke vergoeding eisen.
12. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de studio behoorlijk te gedragen volgens algemene normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Glam! het recht om de cliënt weg te sturen zonder opgaaf van redenen.
13. Recht
Op elke overeenkomst tussen Glam! en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is de steeds laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.